To swoisty epilog. Po zaznaczeniu znacznika zadania na mapie przewodni wiatr zaprowadzi cię do kręgu pojedynków, gdzie kiedyś wuj Shimura szkolił młodego głównego bohatera. Tam wejdź na pomost i poczekaj na wuja. Kiedy się pojawi, podążaj za nim, a później wsiądź na konia. Po jakimś czasie dotrzecie do osady. Tam pomożecie wieśniakowi przepchać wóz, po czym dalej ruszysz za wujem. W końcu znajdziesz się na cmentarzu. To będzie arena walki między Jinem a Shimurą. Automatycznie uruchomi się film przerywnikowy. Po nim przyjdzie czas na ułożenie haiku. Następnie rozpocznie się pojedynek. 

Kilka wskazówek co do walki z panem Shimurą: 

  • Przed rozpoczęciem starcia dopilnuj, aby wszystkie kule hartu ducha były wypełnione. 
  • Skup się na unikaniu ataków przeciwnika. Parowanie jest możliwe, jednak masz przed sobą wymagającego oponenta. 
  • Atak z czerwonym błyskiem może informować o serii trzech ciosów. Zwracaj na to uwagę. 

Po pokonaniu wuja, otrzymasz możliwość zdecydowania o jego losie. Naciskając L2 zabijesz go, a wciskając R2 pozwolisz mu żyć i odejść. Nie ma to jednak większego znaczenia dla fabuły, gdyż to właśnie jej koniec. Po dokonaniu wyboru otrzymasz złote trofeum Mono no aware i przejdziesz do swobodnej eksploracji Tsushimy. 

Podjęta decyzja ma wpływ na ostatni film wyświetlony tuż przed napisami końcowymi oraz kolor zbroi ducha. Po obejrzeniu lub pominięciu napisów odzyskasz kontrolę nad Jinem w jego nowej siedzibie – Schronieniu świtu. 

Oceń wpis!
[Ocen: 0 Średnia: 0]