To swoisty epilog. Po zaznaczeniu znacznika zadania na mapie przewodni wiatr zaprowadzi cię do kręgu pojedynków, gdzie kiedyś wuj Shimura szkolił młodego głównego bohatera. Tam wejdź na pomost i poczekaj na wuja. Kiedy się pojawi, podążaj za nim, a później wsiądź na konia. Po jakimś czasie dotrzecie do osady. Tam pomożecie wieśniakowi przepchać wóz, po czym dalej ruszysz za wujem. W końcu znajdziesz się na cmentarzu. To będzie arena walki między Jinem a Shimurą. Automatycznie uruchomi się film przerywnikowy. Po nim przyjdzie czas na ułożenie haiku. Następnie rozpocznie się pojedynek.
Kilka wskazówek co do walki z panem Shimurą:
- Przed rozpoczęciem starcia dopilnuj, aby wszystkie kule hartu ducha były wypełnione.
- Skup się na unikaniu ataków przeciwnika. Parowanie jest możliwe, jednak masz przed sobą wymagającego oponenta.
- Atak z czerwonym błyskiem może informować o serii trzech ciosów. Zwracaj na to uwagę.
Po pokonaniu wuja, otrzymasz możliwość zdecydowania o jego losie. Naciskając L2 zabijesz go, a wciskając R2 pozwolisz mu żyć i odejść. Nie ma to jednak większego znaczenia dla fabuły, gdyż to właśnie jej koniec. Po dokonaniu wyboru otrzymasz złote trofeum Mono no aware i przejdziesz do swobodnej eksploracji Tsushimy.
Podjęta decyzja ma wpływ na ostatni film wyświetlony tuż przed napisami końcowymi oraz kolor zbroi ducha. Po obejrzeniu lub pominięciu napisów odzyskasz kontrolę nad Jinem w jego nowej siedzibie – Schronieniu świtu.