mapa

Świat gry Ghost of Tsushima został podzielony na trzy obszary:

  • Izuharę,
  • Toyotamę,
  • Kamiagatę.

Na początku gry ma się dostęp jedynie do pierwszego obszaru. Do kolejnych odblokowuje się go, wykonując misje główne, które określane są Podróżą Jina.

Obszary znacznie różnią się od siebie. W Izuharze doświadczymy dużo zieleni, ponieważ jej sporą część zajmują gęste lasy, kwieciste łąki i bardzo dużo innej roślinności. Toyotama – czyli środkowa część Tsushimy – najczęstszym widokiem są bagna i podmokłe terany. Kamiagata za to charakteryzuje się surowym klimatem, który idealnie pasuje do krainy najbardziej wysuniętej na północ. Można tam spodziewać się gór i śniegu, które są nieodłącznym elementem tamtejszego krajobrazu.

Odkrywanie Mapy oraz Miejsc w Ghost of Tsushima

Początkowo mapa świata jest niemal całkowicie zasłonięta. Może to nieco kojarzyć się z tzw. mgłą wojny, którą na pewno dobrze znają wielbiciele gier RTS. Wraz z przemierzaniem wyspy gracz będzie odkrywać jej poszczególne części, w których można znaleźć wiele miejsc wartych odwiedzenia. W momencie zbliżenia się do ważnego punktu na mapie na ekranie pojawia się biały znak zapytania lub ikonka zadania. Wtedy zostaje nieco bardziej zbliżyć się do lokacji, aby odkryć jej przeznaczenie.

Jednak oprócz tego istnieją także inne sposoby na poznawanie ciekawych lokacji i odkrywanie nowych misji bez zbliżania się w ich sąsiedztwo. Aby odkrywać nowe ikony można:

  • rozmawiać z postaciami mającymi ikonę dymka nad głową; można jest spotkać najczęściej w dużych miastach,
  • podążać za żółtymi ptakami – jeżeli usłyszysz charakterystyczne ćwierkanie, rozglądaj się za tym małym latającym stworzeniem; zaprowadzi cię do pobliskiego miejsca, którego jeszcze nie odkryłeś,
  • przejmować punkty zajęte przez Mongołów – to czerwone ikony na mapie; po zajęciu ich zostanie odsłonięty fragment mapy wokół lokacji wraz z pobliskimi ikonami,
  • korzystając z Ubioru wędrowca – pozwala na odsłanianie większej części mapy, a także szukanie nieodkrytych miejsc i obiektów.

W grze Ghost of Tsushima gracz ma do dyspozycji raczej nietypowy system wskazywania drogi nazywany przewodnim wiatrem. Po zaznaczeniu celu podróży (włącz mapę przyciskiem Options, a następnie zaznacz dowolne miejsce lub ikonę krzyżykiem), przesuń palcem po ekranie dotykowym w górą. W ten sposób zostanie przywołany podmuch wiatru, który wskaże kierunek drogi. Można robić to dowolną ilość razy. Wiatr przewodni aktywuje się automatycznie po wyłączeniu mapy.

W lewym górnym rogu ekranu znajduje się informacja o tym, jaki dystans dzieli cię od celu. Oprócz tego, kiedy będziesz już w pobliżu, na ekranie pojawia się ikona wybranego miejsca, dokładnie wskazująca jego lokalizację.

Oceń wpis!
[Ocen: 1 Średnia: 5]